Asiakastyytyväisyyskysely

LÄÄKÄRIPALVELUTUTKIMUS 2013

Laser Tilkka osallistui yhdeksän muun yksityisen sairaalan kanssa syksyllä 2013 Brand Audit Group Oy:n tekemään Lääkäripalvelututkimukseen. Tutkimukseen haastateltiin yli 170 pääkaupunkiseudun lääkäripalveluita käyttävää kuluttajaa. Laser Tilkan asiakkaat olivat tutkimuksen tyytyväisimpiä suhteessa keskiarvoon ja alan muihin toimijoihin. Kokonaispisteissä Laser Tilkka sijoittui toiseksi niukalla 0,05 pisteen erolla ensimmäiseen sijaan.

Kaikki Laser Tilkan asiakkaat olivat halukkaita suosittelemaan palveluntarjoajaa ystävilleen. Tässä Laser Tilkka sijoittui tutkimuksessa ensimmäiseksi samoin kuin kohdissa menen uudelleen samalle palveluntarjoajalle ja en jäänyt kaipaamaan mitään. Peräti 38 % asiakkaista oli tullut Laser Tilkkaan ystävän tai lääkärin suosittelun perusteella. Tietyn Laser Tilkan lääkärin tai hoitomenetelmän tai maineen perusteella 31 % vastaajista oli hakeutunut Laser Tilkkaan.

Laser Tilkan palvelut koettiin henkilökohtaisiksi asiakkaiden keskuudessa ja lähes 90 % vastaajista piti palvelua erittäin henkilökohtaisena ja loput 10 % jokseenkin henkilökohtaisena.

Hinta-laatusuhteessa Laser Tilkka oli jaetulla ensimmäisellä sijalla ja noin 80 % piti suhdetta erittäin hyvänä tai jokseenkin hyvänä, reilut 10 % suhtautui neutraalisti ja vain 5 % piti hinta-laatusuhdetta jokseenkin huonona. Hintaa tärkeämpänä Laser Tilkan asiakkaille oli hoitojen tehokkuus/lopputulos, laatu, asiantuntemus ja luotettavuus sekä turvallisuus ja varmuus.

Avoimia kommentteja Laser Tilkan asiakkailta:

”Mikä sai minut tulemaan Rovaniemeltä Helsinkiin Laser Tilkkaan? Hoidon tehokkuus ja hyvä palvelu”

”Olin varvasleikkauksessa Laser Tilkassa, palvelu ylitti odotukseni koska hoitajilla oli aikaa potilaille”

” Laser Tilkan nettisivut vakuuttivat minut, se oli minun suosituslistalla ylimpänä”

”Kotisivuilta löytyi ytimekästä tietoa”

”Vaihdoin palvelun tarjoajaa, koska halusin parempaa ja henkilökohtaisempaa palvelua Laser Tilkasta”

”Halusin tulla Laser Tilkkaan kun Tulikoura leikkaa täällä”

”Olen jo iäkäs, 75 vuotta ja haen laatua, siksi Laser Tilkka sopi minulle”

”Tulin silmien laserleikkaukseen. Ja koska hintaa tärkeämpi minulle on turvallisuus, henkilökohtaisuus ja yksilöllisyys, valitsin Laser Tilkan” (myös 75 v)

”Tulin hoidon tehokkuuden takia”

”Ystäväni suositteli nimenomaista lääkäriä Laser Tilkassa, siksi tulin tänne”

”Lääkäri lähetti toisesta paikasta”

”Koska ajanvaraus oli nopeaa ja helppoa, päätin tulla Laser Tilkkaan”

”Tom on todellakin paras, siksi halusin Laser Tilkkaan”

”Koska julkisella ei ole tätä palvelua ja lääkärini suositteli Laser Tilkan lääkäriä, tulin tänne”

”Minulle suositeltiin tätä paikkaa ja täällä olevaa lääkäriä ja plastiikkakirurgia”

”Laser Tilkan esittelytilaisuus sai minut vakuuttumaan, että kannattaa tulla”
”Luotan Laser Tilkan rasvansiirtoon”

”Nettisivut ja Kauppalehden blogi sai minut vakuuttumaan LaserTilkasta”

”Tulin Leenan perässä Lauttasaaresta”

”Mikä vaikutti päätöksentekooni? No, Tom ja Laser Tilkan maine”

 

Lähde: Brand Audit Group Oy, Lääkäripalvelututkimus 2013,
tutkimusjohtaja Kirsti Lindberg-Repo